Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمندان کشورمان در دفاع از مواضع محکم و تأثیرگذار اثر فاخر "قلاده‌های طلا"، ریزبینی، دقت و شجاعت ابوالقاسم طالبی، این کارگردان انقلابی را ستودند و این اثر سینمایی را سندی برای افشای فتنه‌گری جریان‌های متعدد در داخل و خارج کشور در آشوب‌های سال 88 خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سالگرد یوم‌الله 9 دی و در حالی که مردم منتظر تماشای معدود آثار سینمایی تولیدشده با موضوع فتنه 88 و قیام حسینی 9 دی بودند، فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" ساخته هنرمند نامدار انقلاب اسلامی ، ابوالقاسم طالبی ابتدا از شبکه افق سیما و با اندکی وقفه از شبکه سراسری پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاشیه‌هایی که برای پخش این سریال در سالروز 9 دی ایجاد شد موجی از واکنش‌ها را از سوی مردم در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. انتشار مصاحبه گلایه‌آمیز یکی از مسئولان واجا در اعتراض به پخش این فیلم سینمایی، گمانه‌زنی‌های ابوالقاسم طالبی کارگردان این اثر را در مورد اخلال‌های عمدی برای جلوگیری از پخش این فیلم سینمایی از شبکه‌های سیما به واقعیت تبدیل کرد اما شب گذشته، طالبی با انتشار رشته توئیتی، از تقدیر رهبر معظم انقلاب از این اثر فاخر خبر داد که پایانی بر همه حاشیه‌سازی‌ها بود.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت:

امشب (نهم دی ماه ۹۷ ساعت بیست سى دقیقه) از بیت حضرت رهبرى با بنده تماس گرفتند و پیام ایشان را به اطلاع بنده رساندند، حضرت آقا فرمودند دیشب مجددا فیلم شما را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین؛ دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید·

یک مقام آگاه در واجا هم پیامى داده که ما بودیم که نمى گذاشتیم قلاده هاى طلا پخش بشه! این فیلم مشحون از تهمت‌هاى ناروا به سربازان گمنام امام زمان (عج) است، از نظر صاحب این قلم، 98 درصد بچه‌هاى واجا گل هستند...

ولى چند نفرى هم بدجورى دائم شِکَرک میزنند براى فتنه‌گرها و سعى دارند براى من نقطه ضعفى درست کنند و آنرا بزرگ کنند تا امان‌نامه لیبرالیسم را امضا کنم و مثل خیلى از همکاران، بى خیالِ مبارزه با لکه هاى سیاه در پهنه نورانى و خورشیدفامِ جمهورى اسلامى شوم و بى آبرو در لاک خود فرو روم.

اگر بند بند استخوانهایم را جدا سازند و اگر سرم را بالاى دار ببرند، اگر زنده زنده در آتش بسوزانندم، هرگز امان نامه لیبرالیسم را امضا نمى کنم و دست از اندیشه هاى نورانى امام خمینى (س) و جانشین خلفش حضرت سید على روحى فدا بر نمیدارم.

انتشار این توئیت علاوه بر آنکه از شب گذشته تا امروز با استقبال کاربران توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و به سرعت در حال انتشار است، واکنش چهره‌های مختلف هنری کشور را نیز به همراه داشته است. هنرمندان کشورمان در گفت‌وگو با رسانه‌‌ها در دفاع از مواضع محکم و تأثیرگذار اثر فاخر "قلاده‌های طلا"، ریزبینی، دقت و شجاعت این کارگردان انقلابی را ستودند و این اثر سینمایی را سندی برای افشای فتنه‌گری جریان‌های متعدد در داخل و خارج کشور در آشوب‌های سال 88 خواندند.

 

کارگردان فیم در حال‌ ساخت "حضرت موسی":
"قلاده‌های طلا" در افشای فتنه و نقشه جریان برانداز خط‌شکنی کرد/ کسانی که در مقابل این فیلم برخوردهای تخریبی داشتند از عوامل فتنه کف خیابانها بودند

جمال شورجه در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فیلم قلاده های طلای ابوالقاسم طالبی اظهار کرد: فیلم قلاده های طلا یک نوع صف شکنی در خصوص مباحث فتنه و جریان براندازی کرد که در سال 88 به دنبال این بود تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و در دنیا منزوی کنند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه در سال 88 کمر به تغییر نظام بسته بودند، ابراز کرد: با کمکی که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها و همچنین رسانه های معاند و جریانهای خودباخته داخلی از این فتنه داشتند، نقشه فتنه گران افشا شد.

کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلم قلاده های طلا در افشای فتنه و نقشه جریان برانداز خط شکنی کرد، خاطرنشان کرد: شاهد این بودیم که خیلی ها در داخل سینما، سایر رسانه ها و جریانهای سیاسی در مقابل این فیلم برخوردهای تخریبی داشتند که اتفاقا خودشان در کف خیابانها از عوامل فتنه بودند.

وی با بیان اینکه فیلم ابوالقاسم طالبی پسندیده، ارزشمند و بسیار تاثیرگذار بود، عنوان کرد: ما بعدها دیدیم که از این دست فیلم ها ساخته شد اما به اندازه قلاده های طلا تاثیرگذار نبود.

شورجه با تاکید بر اینکه عوامل این فیلم از پشت دوربین گرفته تا جلوی دوربین فشارهای زیادی را از طرف صنوف مختلف سینما و جریانهای معاند رسانه ای تحمل کردند، افزود: نمونه کوچک این فشارها در خصوص بازیگر این فیلم بود که دیدیم چه برخوردهای زشت،ناپسند و بسیار سیاسی با وی انجام شد.

وی بیان کرد: این فیلم به جریان فتنه طراحی شده علیه نظام جمهوری اسلامی و همچنین اقتدار نظام و ولایت فقیه پرداخته بود و به نظرم به لحاظ ساختار، کیفیت و محتوا فیلم بسیار خوبی است.

کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه ما کمتر آثار فاخری در این خصوص داریم، اظهار کرد: ابوالقاسم طالبی فدایی این انقلاب و نظام است اما متاسفانه دیگر سینماگران ما کمتر به این حوزه ها پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا هم شاهد برخی سم پاشی ها در این زمینه هستیم، گفت: شاهد بودیم که مقام معظم رهبری دوباره این فیلم را مورد تایید و تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه ابوالقاسم طالبی بعدها فیلمی در خصوص فتنه انگلستان در خصوص قحطی دهه 30  ساختند، عنوان کرد: چندین میلیون ایرانی در اثر این قحطی تحمیلی جان باختند که دیدیم این حوادث چطور در قالب فیلم برای مردم تبیین شد.

شورجه تصریح کرد: این فیلم(یتیم خانه ایران) هم ماهیت کاملا افشاگرانه در خصوص جنایتهای انگلستان در ایران داشت.

 

پروانه معصومی:
عکس‌العمل توهین آمیز به عوامل “قلاده های طلا” احمقانه بود

پروانه معصومی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به مسائل حاشیه ای پیرامون فیلم “قلاده های طلا” با بیان اینکه ساخت اینگونه فیلم ها از جنس “قلاده های طلا” در اطلاع رسانی بابت رخ دادهای تاریخی اهمیت دارد، اظهار کرد: مسلما آقای طالبی واقعیت ها را بیان می کنند و نمی آیند مسایل را غیر واقعی بیان کنند.

وی افزود: تداوم ساخت اینگونه آثار به نظر بنده کار خیلی خوبی است و باید این کار  انجام شود.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: عوامل زحمت کشیدند و یک فیلم را ساخته اند و به نمایش عموم گذاشتند به جای تشکر که نمی توان فحاشی کرد.

معصومی با اشاره به اینکه توهین به عوامل “قلاده های طلا” قطعا از طرف مخالفین ساخت این فیلم بوده است، اضافه کرد: از کسانی که نمی خواستند این فیلم ساخته شود و وقتی ساخته شد عکس العمل نشان دادند.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: عکس‌العمل توهین آمیز به عوامل “قلاده های طلا” احمقانه و رفتار بدی بود.

 

جواد شمقدری:
اگر تایید رهبری نبود «قلاده‌های طلا» پخش نمی‌شد!

جواد شمقدری در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: فیلم قلاده‌های طلا خوب و ارزشمند است و در موقع ساخت حمایت کردیم که این فیلم ساخته شود.

مشاور هنری دولت نهم تصریح کرد: فیلم به خوبی فرایند جریان فتنه، عقبه و اهدافی را که داشت بیان می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: جریان منافقین در سال ۸۸ درصدد انتقام از انقلاب، رهبری و ملت بوده و به میدان آمدند که به خوبی دراین فیلم به نمایش درآمده است.

شمقدری گفت: رهبری وقتی فیلم آماده شد فیلم را تایید کردند و اگر تایید رهبری نبود فیلم منتشر نمی شد!

 

 

 

فیلمساز کرمانشاهی:
"قلاده‌های طلا" یک حرکت نو در سینمای ایران بود /بیان مسائل سیاسی با نگاه فراجناحی

یزدان پرونده، فیلمساز کرمانشاهی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص فیلم «قلاده های طلا» اظهار داشت: فیلم قلاده های طلا اثر طالبی یک حرکت نو در سینمای ایران بود.

وی افزود: این فیلم شروع فیلمسازی برای آثاری بود که در واقع بدون قضاوت به بحث مسائل سیاسی می پردازد.

این فیلمساز کرمانشاهی گفت: کارگردان در فیلم قلاده های طلا بدون هیچ جناح بازی اقدام به ساخت این فیلم کرده است و در آن از جناح‌ها فاصله گرفته و نگاهش را به مسائل سیاسی بیان می‌کند که این اتفاقی بسیار مبارکی در سینمای ایران بود.

پرونده با بیان اینکه ساخت این نوع فیلم‌ها در سینمای ایران در نطفه خفه شد، تصریح کرد: دیگر در سینمای ایران اجازه ندادند که آثار این‌چنینی شکل بگیرد.

وی بیان داشت: فیلم قلاده های طلا در آن برهه زمانی یک نیاز بود و باید ساخته می‌شد و این اتفاق صورت گرفته و ساخته شد. این فیلم باعث شد که برخی واقعیت ها در رابطه با فتنه ۸۸ به تصویر کشیده شود.

این فیلمساز کرمانشاهی افزود: این فیلم کاملا بدون تعارف برخی از کاستی‌ها و حتی دست های پشت پرده و نفوذی ها را در مهمترین ارگان های ما به تصویر کشید.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت است و همه جا ضعف و نقص وجود دارد و چنین نفوذی هایی در همه ارگان های ما وجود دارند که خدا را شکر همانطور که دیدیم ودر این فیلم نیز به آن پرداخته شد دست این نفوذی ها نیز رو شد.

پرونده گفت: در این فیلم بسیار خوب به بحث هدایت آشوبگران و فتنه گران در فتنه ۸۸ از خارج کشور پرداخته شده بود و کاری کرد که این موضوع به خوبی دیده شود. این فیلم مخاطب را در جایگاه قضاوت قرار می داد و خود کارگردان قضاوت نکرده بود.

این فیلمساز کرمانشاهی افزود: از نظر ساختار نیز این فیلم یک اثر حرفه ای محسوب می شود که کارگردان با ریزبینی به اتفاقات یک برهه تاریخی سیاسی می پردازد.

وی درست بودن شخصیت پردازی ها، قصه این فیلم، محکم بودن ساختار فیلمنامه و بر اساس ساختار کلاسیک شروع دارد  را از نقاط قوت فیلم عنوان کرد و گفت: اینکه در متن و محتوای فیلم یک گره افکنی و گره گشایی رخ داده است و همچنین یک پایان خوب دارد را هم از جمله دلایلی دانست که باعث شده پس از ۱۰ سال هم بتوان با این اثر هنری ارتباط گرفت.

پرونده بیان داشت: البته انتقادهای کوچکی نیز به این فیلم وارد است و طبیعتاً هر اثر هنری با انتقادهایی روبه‌رو خواهد بود و ایرادهایی ممکن است داشته باشد.
وی تصریح کرد: ممکن است اگر کارگردان دیگری نیز آن را می ساخت  طور دیگری موضوع می پرداخت، اما با چشم پوشی از این ایرادات حداقلی، می‌توان گفت که قلاده های طلا یک فیلم استخوان دار با یک فیلمنامه محکم است.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهادش به فیلمسازان  کشور در این زمینه چیست؟ گفت: ما با آن دسته از فیلمسازانی که با نظام مشکل دارند کاری نداریم و از بحث من خارج هستند و روی سخنم با فیلمسازان و افراد متعهد است؛ ما باید ضمن اینکه به مسائل نظام به دور از شعار زدگی می پردازیم دچار خودسانسوری هم نشویم.

پرونده تصریح کرد: نظام ما به عنوان یک نظام اسلامی، یک حکومت قرآنی و الهی است که هیچ جای شک و شبهه ای در آن وجود ندارد اما زمانی که وارد کار اجرایی می‌شویم برخی کاستی‌ها می‌بینیم و یک ایراداتی از طرف مسئولین اجرایی که در مسند قدرت هستند، وجود دارد که فیلمساز باید بیاید و این ها را به چالش بکشد.

این فیلمساز کرمانشاهی با تاکید بر پرهیز از سیاه نمایی در این زمینه افزود: اگر فیلمساز اینها را به چالش نکشد نمی‌توانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انتقاد با مبنا قرار دادن پرهیز از سیاه نمایی، گفت: فیلمساز باید ایرادات را به چالش بکشد اما باید مواظب باشد که این به چالش کشیدن منجر به سیاه نمایی نشود.

پرونده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر انتقاد سازنده  تاکید دارند لذا باید انتقاد صورت گیرد اما تا جایی که منجر به تخریب و سیاه نمایی نشود.

وی  تاکید کرد: وظیفه فیلمساز خصوصاً در این برهه که قرار داریم و  یک برهه خطرناک و یک موقعیت زمانی بسیار حساس است، باید به تصویر کشیدن کاستی‌ها باشد ضمن اینکه بر نقاط قوت هم صحه بگذارد. اگر این نقاط ضعف و ایرادات رفع و نقاط قوت تقویت شود، پیشرفت های زیادی را برای کشور به دنبال خواهند داشت.

پرونده خاطرنشان کرد: یک فیلمساز متعهد باید خیلی محکم تر در این مسیر گام بردارد و به دور از خودسانسوری و سیاه نمایی که دو کفه یک ترازو هستند، اقدام به تولید آثار قدرتمند کنند.

 

یک کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی:
"قلاده های طلا" حقیقت فتنه ۸۸ را به خوبی نشان داد/جریان سیاسی عامل حوادث۸۸ فیلم را تخریب می‌کنند

جواد هادی اصل بازیگر و کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی که امسال چند اثر را به جشنواره فیلم عمار رسانده است؛ در گفت و گو با صبح زاگرس بیان کرد: این فیلم باوجود اینکه زحمت زیادی برای آن کشیده شد، بخشی ازحوادث سال 88 را به نمایش گذاشته است ولی آن گونه که شایسته این فیلم بود به آن پرداخته نشد.

هادی اصل تصریح کرد: کارگردان ژانر خوبی را انتخاب کرد و بنده به عنوان مخاطب این فیلم به آن علاقه مند هستم، محتوای این فیلم بسیار تأثیر گذار است، از مسائل خانوادگی درفیلم گرفته تا  مباحث سیاسی آن، با همه مشقت‌های که در این راه بوده کارگردان آن اثر زیبایی به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر نسل آینده ما که این حادثه ها را ندیده اند و با آن برخورد نداشته اند این فیلم ها را مشاهده کنند، حقیقت مباحث فتنه 88 را بهتر می توانند درک کنند.

جواد هادی اصل بیان کرد: اگردردهه 60 به دنیا نیامده بودم و اگر شاهد فتنه های گروهک منافقین نبودم، هم اکنون نمی توانستم به حقیقت فتنه  پی ببرم و در حال تماشای فیلم هایی مانند "نیمروز" باشم.

هادی اصل افزود: فرزندانی که در سال 88 و بعد از آن به دنیا آمدند با دیدن فیلم قلاده های طلا می تواند تاریخ آن زمان را مشاهده کند؛ آن هم در قالب یک فیلم که اتفاقات آن سال را روایت می کند.

وی اظهارکرد: جریان سیاسی که عامل حوادث در فتنه 88 بوده اند قطعا این فیلم را تخریب خواهند کرد، آنها مخالفت خود را یا با تخریب یا هم نفی موضوع نشان می دهند و این یک چیز طبیعی است.

جوادهادی اصل تصریح کرد: عاملی که در سال 88 سبب اتفاق افتادن حوادث تلخ آن سال شدند اجازه نخواهد داد و نمی پذیرد که علیه آن صحبتی شود، در بحث هنر و پرداختن به آن در عرصه سیاست، قدرت تأثیری گذاری خاص خود را دارد  و قطعا جریان های مخالف نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهند، همانطور که در چندین سال پیش نماهنگی به نام (ایستاده ایم) ساخته شد، باوجود انتقادات شدیدی که نسبت به آن وجود داشت، اما واکنش های بین المللی نیز به همراه داشت، که حتی تا اسرائیل هم نسبت به ساخت چنین آثار هنری در ایران واکنش نشان داد چون این آثار و این فیلم ها روشنگری می کند و اقعیات را به نمایش می گذارد و جبهه باطل مخالف حقیقت است.

 

کارگردان بوشهری:
برخی از روایت "قلاده های طلا" خوششان نیامد

عباس حاجی‎زاده کارگردان فیلم و تئاتر در گفت‎وگو با خبرنگار سپاس با اشاره به فیلم قلاده‎های طلا، گفت: برخی اعتقاد دارند که می شود باغچه ای را بیل زد و گلی نشد و می‎شود در دریا شنا کرد و خشک باقی ماند، این غیر ممکن است؛ طالبی ماجرای جالبی را روایت می کند که در داستانک های آن برخی مسائل را یادآوری کرده که خیلی ها خوششان نیامده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار بر ساخت فیلم سیاسی آن هم تمام قد باشد و اراده ای برای این کار وجود داشته باشد، مهمترین مسئله سعه صدر برخی مدیران و مسئولان است، موضوع  سیاسی در سینمای تمام قد فیلمی است که در آن سیاه نمایی نمی شود اما باید برای روایت داستانک ها و در نهایت پیوستن آنها به خط اصلی چیزهایی را تصویر کرد که ممکن است ابتدا به ساکن و احتمالا خط قرمر به نظر بیاید.   این بازیگر تئاتر بوشهری افزود: اگرچه ممکن است فیلم  دارای نقاط ضعفی هم باشد، ولی سیر سریع داستان فیلم و پشت سر هم قرار دادن اتفاقات مهم موجب می شود که مخاطب نتواند اتفاقات قبلی را به خوبی در ذهن خود تحلیل کند.   حاجی زاده گفت: در مجموع می توان گفت فیلم قلاده های طلا برای مخاطب عام بسیار راضی کننده است البته در صورتی که با پیش زمینه فکری به تماشای فیلم ننشیند، چرا که داستان نسبتا سریعی برای مخاطب روایت می شود.   این کارگردان بوشهری ابراز کرد: نکته بسیار عجیب این فیلم که از نقاط مثبت فیلم به حساب می آید نفوذ بسیار هوشمندانه کارگردان به محیط سازمان اطلاعات و مطرح کردن برخی مسایلی است که تا چند سال قبل جزء خط قرمز های سینما به حساب می آمد.   وی اذعان کرد: وقتی درباره فیلم "به رنگ ارغوان" ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" اینگونه شنیده می شد که به دلیل مطرح کردن بعضی از ترفند های اطلاعاتی توقیف شده در حالی که این فیلم فقط یک مساله بسیار ساده (تغییر فونت) را مطرح کرده؛ باید امتیاز بسیار ویژه ای برای فیلم "قلاده های طلا" قایل شد که توانسته محیط سازمان اطلاعات را به خوبی بازسازی کند.   این بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: قلاده های طلا فیلم سیاسی تقریبا تمام قدی است و یا حداقل اینکه یک فیلم سیاسی است که سعی دارد تمام قد باشد. باز هم تاکید می کنم شیوه روایی صریح قلاده های طلا و هم چنین روایت موازی و تدوین آن باعث می شود که این فیلم را هم به لحاظ محتوی و هم ساختار و تکنیک کار درخوری بشناسیم.       در حال به روزرسانی....

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چندی قبل مرد میانسال اهل کشور افغانستان به کلانتری 39 گلشهر کرج رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: پسر 19 ساله‌ام به نام حامد از خارج و  ناگهان ناپدید شد. ساعتی پیش فرد ناشناسی به من زنگ زد و مدعی شد که فرزندم را در تهران گروگان گرفته و با تهدید به قتل در ازای آزادی‌اش 125 میلیون تومان در خواست کردند. پس از اینکه پول را با هزار زحمت فراهم کردم، حامد آزاد نشد و دیگر خبری از او ندارم، لطفاً کمک کنید.

با توجه به محل ارتکاب جرم در تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و در نخستین گام هویت صاحب حساب بانکی آدم‌ربا که 125 میلیون پول به آن ریخته شد بود، شناسایی شد.

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند، صاحب‌ شماره حساب بانکی مورد نظر با اتباع زیادی از اهل کشور افغانستان در ارتباط بوده و با همکاری مادرش، کارت‌های بانکی را به مردان افغانستانی اجاره داده‌اند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

خیلی زود پسر جوان توسط کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. او که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بود پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به همکاری با یک باند آدم‌ربایی با همدستی مادرش اعتراف کرد و گفت: پدرم در زندان است. من به دلیل مشکلات مالی با همدستی مادرم مسافرین اتباع افغانستان را جابه‌جا می‌کردم و با تهیه کارت عابربانک و فروش آن به آدم‌ربایان با آنها همکاری داشتیم.

 

وی ادامه داد: من و مادرم، افراد اهل کشور افغانستان را با شگرد مهاجرت غیرقانونی به کشور‌های اروپایی اغفال کرده و به مخفیگاه باند آدم‌ربایی در جنوب تهران می‌کشاندیم‌؛ در آنجا 3 مرد جوان طعمه‌ها را هدف ضرب و جرح قرار داده و از خانواده گروگان‌ها مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم خیلی زود راهی مخفیگاه آدم‌ربایان شدند و پس از هماهنگی‌‌های لازم با مرجع قضایی  3 مرد جوان را دستگیر و 11 گروگان اهل کشور افغانستان را رها کردند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی، تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم آدم‌ربایی اتباع افغانستانی با وعده و وعید فریب به بهانه مهاجرت به اروپا، صراحتاً اعتراف کردند.

  با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • افشای جنایتی دیگر از صهیونیست ها ؛ تصاویر خارج کردن اجساد از گور دسته جمعی در غزه + ویدئو
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»